Roularta Media Group is achtste meest aantrekkelijke werkgever van België

Roularta Media Group mag zich de achtste meest aantrekkelijke werkgever van België noemen. Dat blijkt uit het Employer Brand Research 2024-rapport van hr-dienstverlener Randstad. Het Roeselaarse mediabedrijf duikt in een jaar tijd van de 52ste plaats recht de top tien binnen.

Roularta Media Group is een van de vier sterkste stijgers in de ranking. Het mediabedrijf schoot maar liefst 44 plaatsen omhoog: van plaats 52 in 2023 naar plaats acht in 2024. Een verklaring hiervoor ligt in de doorgedreven corporate communicatie en de vele inspanningen rond welzijn, duurzaamheid, ontwikkeling en positieve bedrijfscultuur.

“Roularta zet al lang in op medewerkerstevredenheid, duurzaamheid en strategische innovatie, maar die interne realiteit was buitenaf onvoldoende merkbaar”, zegt Nele Baeyens, directeur Corporate & Marketing. “De externe perceptie van ons bedrijf raakte achterhaald. Nu maken we een ferme inhaalbeweging.”

Nieuw talent

Roularta kreeg een score van 49 procent tegenover 38,8 procent vorig jaar: een stijging van 10,2 procent. Deze score vertegenwoordigt het aandeel mensen dat Roularta kent én een score van 4 of 5 op 5 geeft op de vraag: zou u graag voor dit bedrijf willen werken?.

Goed nieuws voor Roularta, want het bedrijf is ook effectief op zoek naar nieuwe medewerkers. “We zijn apetrots op deze erkenning”, stelt ceo Xavier Bouckaert. Om het op zijn West-Vlaams te zeggen: preus!”

“We bevinden ons in een uitdagend innovatietraject. Om onze positie als marktleider in het magazinelandschap te blijven verzekeren, zetten we sterk in op digitalisering, innovatie en nieuwe verdienmodellen. Daar timmeren 1.300 collega’s elke dag opnieuw enthousiast aan mee. Maar we hebben nóg veel nieuw talent nodig.”

Jonge, digitale profielen

Om dat nieuw talent te vinden, lanceerde Roularta eerder deze week de employer branding-campagne Ready to create media with impact? Press to switch!.

“Met onze nieuwe campagne focussen we op jonge, digitale profielen die houden van een uitdaging”, legt hr-directeur Katrien De Nolf uit. “Hun – voornamelijk digitale – skills zijn broodnodig om samen met onze IT-, data- en marketingteams te bouwen aan het medialandschap van morgen.”

De top tien van de meest aantrekkelijke werkgevers wordt aangevoerd door biofarmabedrijf GSK, gevolgd door de Société Générale de Surveillance (SGS), DPG Media, Brussels Network Operation (BNO), Colas, Brussels Airport, VRT, Roularta Media Group, TUI en UCB.

Philippe Verhaest/foto Belga

Een job bij Roularta? Check https://mijntoekomstbijroularta.be/home-2024