Tim Weyts: “Sales en marketing: een passie als geen ander”
31/05/2016
De eerste jobdates van Roularta komen eraan. Collega Tim Weyts vertelt waarom werken bij Roularta zo interessant is. Word jij zijn collega?
Een half jaar geleden maakten we kennis met Tim, de nieuwe Regiodirecteur Kempen bij Local Media (Gratis Pers). Tim beantwoordt perfect aan het ideale profiel anno 2016: jong, enthousiast, sales driven en een doorgedreven gevoel voor marketing. Bovendien is hij als geen ander een adept van de 360°-strategie. Tim: “Een klant verdient de campagne naargelang zijn eigen behoefte, wat vandaag de dag in veel gevallen een combinatie is van print en online. En wie kan dat beter invullen dan Roularta?”
Tim Weyts studeerde economie en IT. Na een eerste werkervaring op de financiële dienst bij een brouwerij, verhuisde hij naar een IT-bedrijf, waar hij doorgroeide tot manager, verantwoordelijk voor het interne netwerk en de externe customer support. Tim: “Fantastische job, maar ik voelde toch dat ik uit die enge cocoon wilde stappen en me eerder associeerde met een toekomst in de communicatie. Toen ik als marketing manager aan de slag kon bij een agentschap, zette ik mijn beslissende stap. Marketing groeide snel uit tot een nieuwe passie. Ik kon er mijn creativiteit in kwijt, mijn IT-kennis kwam ruimschoots aan bod en het contact en oplossingsgericht denken met de klanten bevredigde mijn communicatieve en commerciële aspiraties.”
Met die background en die ambities vond Tim vrij simpel een connectie met Roularta. Tim: “Een groot bedrijf, zoveel prestige, een geweldige historiek maar evenveel perspectief, een immense structuur,… wat wil je nog meer? Bovendien – en dat besefte ik natuurlijk pas na mijn beslissing: een omgeving met mensen die me willen steunen en die me dag in dag uit sterker maken in mijn werk. Als ik in deze korte periode ièts heb opgepakt, dan is het wel de overtuiging dat je er bij Roularta nooit alleen voor staat. Geweldig, toch?”
Voor Tim is klantgericht denken en handelen meer dan ooit een absolute must. “Roularta heeft die boodschap duidelijk begrepen. Wij werken niet vanuit een vast patroon, wij werken op maat. Geen enkel bedrijf kan op vlak van waardevolle solutions zoveel in de balans gooien en de meerwaarde creëren waar de klant om vraagt. Het wereldje van media en communicatie veranderde vroeger eens in de tien jaar, vandaag zowat elke maand. Wij zijn voldoende gewapend om permanent te anticiperen op die snelle ontwikkelingen.”